17.3.08

Heuvelland

Dit weekend met MMC naar Heuvelland getrokken voor een pittige 20 of 30 kilometer door de Westvloamsche velden. Aangezien ik nog maar net een marathon achter de rug heb, opteerde ik wijselijk voor de 20 km. Achteraf gezien toch de juiste keuze. Het weer was uitstekend, de omgeving prachtig en het gezelschap reuze. Het gehel parcours heb ik trouwens met David gelopen. .

Afspraak in de voetbalkantine van FC Wijtschate (hebben vorig jaar de pers gehaald met het minst aantal gescoorde doelpunten en meeste doelpunten tegen). De eigenlijke start was 300m verder aan de kerk van Wijtschate. Voor wie de Westvlaamse wandelroutes er wil op nakijken, wil ik meegeven dat het traject langs volgende knooppunten ging: 50 -> 9 -> 8 -> 7 -> 6 -> 5 ->2 -> 7 -> 8 -> 9 ->50. Aan knooppunt twee kwamen we langs de kemmelberg en terwijl we daar dan toch waren... ja in één ruk naar boven. Amai die hartslag. Toen die boven het maximum uitkwam toch even gestopt. Geen risico's nemen!

Op het einde kreeg ik het wel zwaar. De kerk was in zicht, maar toch was er nog een laatste helling waar we door moesten. Na 2h00 terug waar een verkwikkende douche ongelooflijk deugd deed. 's avonds was er nog een mooi banket in het Novotel van Ieper.

Die kemmelberg heeft blijkbaar toch voor de nodige spierpijnen gezorgd vandaag. Morgen zal het alweer stukken beter gaan.

Geen opmerkingen: