4.5.08

ING Marathon Luxemburg: het verslag

Gisterenochtend rond 10 uur vertrokken richting Luxemburg. Eerst de kindjes afgezet bij mijn ouders en vervolgens mijn nichtje opghaald. Die zou mee komen supporteren. Het verkeer was goed te doen richting Ardennen en over Namen zijn we gestopt om te eten. Een flinke portie Lasagne naar binnen gewerkt, gevold door een stuk flantaart. Kwestie van de nodige kCal op te doen.
Rond 14u00 waren we geparkeerd onder le Coque, het sportcomplex waar het allemaal zou gaan gebeuren. Mijn nummer en T-shirt had David de dag ervoor al afgehaald. Vandaar zijn we met de bus naar het hotel getrokken waar David voor het weekend logeerde. Nog even iets gedronken om het terras in het zonnetje en dan langzaam naar de start afgezakt. Me klaargemaakt en ondertussen nog wat Aquarius en Granny's naar binnen gewerkt.

Om 18uur was het zover. Onder een blauwe hemel, een slordige 22°c, zo goed als geen wind en een hete tarmac. Ik had voor alle zekerheid mijn pet meegenomen en die is me goed van pas gekomen. Je voelde af en toe de zon goed brande. De eerste 15 kilometer gingen zeer vlot. Wel heel druk door de grote massa (marathon en halve marathon lopen aanvankelijk samen). Even later kwamen we al onze supportersgroep tegen.

Rond de 17 kilometer, halve marathonlopers splitsten zich af.... The point of no return. The point where boys are separated from the men :-), Ineens veel meer ruimte om te lopen maar het werd steeds lastiger en lastiger. Halve marathon op 2u02'.

Na 25 kilometer ging het licht. Het vat was af. Bananen, gels, sportdrank naar binnen gewerkt, maar het vat bleef leeg. Een afdaling van een paar kilometer heeft dan toch voor de nodige recuperatie gezorgd en langzaam aan heb ik het terug op een lopen kunnen zetten. David, dank voor de nodige steun op deze momenten! Apprecieer ik ten zeerste.! ... I guess that's why friends are for!

De ene klim volgde de andere op en dit tot rond KM37. Die afdaling was wel gevaarlijk, want na al dat klimmen kan je makkelijk de kramp krijgen en dat doet geen deugd, zenne. Terug wat langzamer, wat stretchen en hop met die beentjes. De brug over, langs de achterkant van het sportcomplex door en nu nog die laatste sterke klim tot kilometer 40,5. Vanaf dan regelrecht naar beneden tot aan le Coque. Het stadion binnen, nog 195 meter te gaan. Muziek, spots, fotografen en de supporters stonden paraat.

Hebbes! Na 4:18:45

Supporters: opnieuw bedankt voor de nodige aanmoediging en proviand!

4 opmerkingen:

David aka Letman zei

Het was een zware maar zeer mooie marathon - super!

Dave Vervenne zei

Proficiat met de prestatie!

Enne de interesse bij den deze is gewekt...

Anoniem zei

Proficiat met je vijfde ... en weeral heb je kunnen genieten van het mooie weer! Vermits ik op zondag moest werken, kon ik er jammergenoeg niet zijn.

Anoniem zei

Nogmaals een dikke proficiat. Het was een prachtige dag en een unieke ervaring. Ben echt fier op mijn neefke.