13.8.07

snotvalling

Ik heb al enkele dagen last van een neusverkoudheid, een verschrikkelijk vervelende snotvalling, wat het lopen er niet makkelijker op maakt. Donderdag mijn intervaltraining afgewerkt in de gietende regen wat ook niet echt bevorderlijk was voor de gezondheid, dus vrijdagochtend opgestaan met keelpijn erbovenop!

Vorige week wel nieuwe schoenen gaan kopen in runners service lab te Gent. Uitstekende service! Er wordt een scan genomen van je looppas, je bewegingen worden geanalyseerd op de loopband en je krijgt rustig de tijd om verschillende modellen uit te testen op de loopband. Het zijn "Asics Gel Foundation 7" geworden. De meest corrigerende schoen aangezien ik nogal overproneer. Heb er ondertussen al een lange duurloop mee gelopen en ze zitten goed.




1 opmerking:

Dave Vervenne zei

Bij mij is het vooral supineren (hoge voetbogen waardoor mijn voeten naar buiten draaien), dus ik heb extra demping nodig en geen correcties, want daar krijg ik serieus last mee. Heb een tijdje de Asics 2110 geprobeerd, maar kreeg verschrikkelijk veel last aan mijn onderbenen.

Aangezien de Asics Nimbus een nogal prijzige schoen is, is mijn keuze onlangs gevallen op de Adidas Supernova Cushion en ik ben zeer tevreden. Probleem met vele loopschoenen bij mij is dat ik tamelijk smalle hielen heb maar brede voorvoeten. Dus als ik brede schoenen neem, schuiven mijn hielen in de meeste gevallen van links naar rechts met alle blarengevolgen van dien. Bij de Adidassen heb ik dat dus niet en sluiten de hielen perfect aan.

Voor iemand die overproneert is de Asics Foundation trouwens een uitstekende keuze. Mooie sloefkes!