6.8.07

Terug van weggeweest

Gisteren thuisgekomen van twee weken Spanje. Het was gewoon zalig: veertien dagen zon en elke dag zo een dertig graden. Vandaag regen en koud, vies, smerig k*teweer. Ne mens zou voor minder zijn boelke pakken en verhuizen. Maar ja, na regen komt zonneschijn, hebben ze me wijsgemaakt.

We hadden hetzelfde huisje gehuurd als de voorbije jaren. De kinderen amuseren zich er steeds kostelijk en wij kunnen er echt de luiaard uithangen.

's Morgens zette ik wel de wekker om er te kunnen lopen. Ik heb veel en goed kunnen lopen. Het landschap is er uitstekend om te lopen: wat heuvelachtig en kilometerslange zandweggetjes in de duinen met toch tamelijk veel schaduwrijke plekken. De tweede week liep ik zelfs samen met Bart, afkomstig uit Genk en ter plekke leren kennen. Dit was al stukken aangenamer dan lopen met een mp3. Rond 08u30 was ik terug en konden we aan het uitgebreid ontbijt beginnen met verse croissants en lekkere chocomelk.

Overdag was het genieten van de zon. Dit jaar hebben we zelfs geen enkele uitstap gedaan. Wel heb ik voor het eerst in jaren twee detectives uitgelezen! Af en toe een duik in het zwembad zorgde voor de nodige afkoeling.

's Avonds waren er natuurlijk de gezellige apero's, restaurantbezoekjes, ijsjes. De frisse pintjes mochten uiteraard niet ontbreken. Resultaat: 3 kilo erbij. Af en toe eens een goede babbel kon natuurlijk ook geen kwaad.

Volgend jaar opnieuw! Of misschien zie ik er al een paar terug in maart 2008 voor de marathon van Barcelona. Miquel en Beatriz hebben ons in elk geval al logement aangeboden.

3 opmerkingen:

Dave Vervenne zei

Die 14 dagen kunnen ze jullie al niet meer afpakken! En die 3 kilo zal er wel weer snel af zijn, op reis gaan en niet genieten van pintjes en lekker eten? NO WAY!

Het Belgische weer is inderdaad wispelturig de laatste tijd: ofwel is het smeltend warm ofwel krijg je kippenvel van de koude wind.

Zien we jullie in Heist nu vrijdag?

Anoniem zei

het was een fijne ervaring om met een marathonloper te lopen en nog veel succes met je marathon in Berlijn.

ik hoop dat je onder de vier uur blijft.


Groetjes Bart uit Genk

David aka Letman zei

Yes, Barcelona here we come!
Fijn te horen dat de vakantie goed is meegevallen, haal nu die broeksriem maar aan ;-).
We moeten trouwens eens afspreken voor een duurloop samen te doen hé.