26.11.09

klinieken en testen

Gisteren vier uur lang in de kliniek gezeten en allerlei testen ondergaan.
- Eerst was er het algemeen onderzoek: IK WEEG TE VEEL
- Dan was er de inspanningstest: MIJN VETPERCENTAGE IS TE HOOG

Het goeie nieuws is echter wel dat zowel mijn VO2max en mijn overslagpunt omhoog zijn gegaan, m.a.w. mijn algemene conditie is er op vooruit! Goed hé!

Daarna was er nog een onderzoek van mijn heup. Nadat ze mijn been in allerlei bochten en kronkels hadden gewrongen en overal te hebben geduwd (man, het doet nog zeer) zijn de medici tot een diagnose gekomen: ik heb een te korte iliotibialisband. Deze band schuurt over het gewricht bij langdurige éénzelfde bewegingen (lange duurlopen in mijn geval). Deze fricties kunnen zich voordoen ter hoogte van de knie - dit is het meest voorkomend - of ter hoogte van de heup, telkens aan de zijkant van het gewricht. Als oplossing adviseert men dagelijks refoefeningen te doen van de ITB. Verder moet ik me even heel rustig houden, de zijkant van de heup regelmatig koelen en af en toe een ontstekingsremmer nemen. We hopen dat voor het eind van het jaar de ontsteking volledig weg is.

2 opmerkingen:

Nice Burt zei

Hey Philip,

Ik denk dat je VO2 max bedoeld of heb ik het fout?
Ik begin nu ook wat last te krijgen aan mijn rechterheup. Kunnen misschien een zelfhulpgroep beginnen?

Bert

Philip Van Hove zei

oeps, typo.. is inmiddels rechtgezet.