27.5.07

20 km van Brussel: finished

Man, wat gaat een jaar vlug voorbij. Vorig jaar was dit mijn allereerste wedstrijd en een jaar later heb je al zoiets van "het zijn er maar 20 vandaag".
De sfeer zat er weer goed in in het hartje Brussel. En wat hebben ze weer geluk gehad met het weer. Af en toe kwam de zon zelfs van achter de wolken. Ik ben er rond 14h15 aangekomen en me onmiddellijk aangekleed. Daarna even naar de Cernum stand getrokken waar ik een aantal andere bloggers heb ontmoet: David, Dave en Geert. In het startvak zelfs nog een oude bekende ontmoet: Peter Fieuws van Drukkerij Fieuws in Lauwe die destijds voor onze geboortekaartjes heeft gezorgd.
De Bolero van Ravel klonk als bekend geluid in de oren en om 15u00 ging het van start. Wat een massa! 28 000 deelnemers waren ingeschreven. Eigenlijk liep er teveel volk. Tussen het startschot en de eigenlijke startmatten zat er al 7 minuten. Zelfs na een dikke 10 kilometer was er bijna geen inhalen mogelijk. De Tervurenlaan blijft een kuitenbijter, maar deze keer in één vlotte tred bovengeraakt. Ik had nog wat willen bijgeven en zeker op de machtige muziek van U2 die voor extra adrenaline zorgde maar de grote massa belette dit . Aan de finish was de drukte nog erger: het heeft me bijna vijf minuten gekost om over de finish te geraken: zelfs op zondag is er in Brussel file.

18284 VAN HOVE PHILIP 0:57:17 1:55:00 M 11637 410/817 CSC WAREGEM

Met de nodige correctie wegens file aan de finish, hou ik het voor mezelf op 1u50 minuten. Da's 14 minuten beter dan vorig jaar en tevens mijn eerste wedstrijd met een negatieve split. Ik begin het te leren.

Zover mijn verhaal over de 20 van Brussel. Nu nog een groot pak friet en me es voor den TV gaan placeren zé.

To loatrie! (zeggen ze in Waregem)

4 opmerkingen:

Dave Vervenne zei

Ik klokte mijn tijd voor de finishmassa af op 2:17:48. Dus normaal gezien was ik binnen geweest binnen de 2:20. Zelfs de haas met de 2:20-ballonnen had moeite om er nog tussen te geraken. Veel volk en een moeizame start vind ik geen probleem maar ik dacht nu eens een mooie finish te hebben. Jammer maar niets aan te doen. Greetz en tot binnenkort!

Dave Vervenne zei

Oeps vergeten in mijn reactie: proficiat hé Philip, vooral na de marathon van Luxemburg toch nog een mooie tijd lopen op de 20km!

David aka Letman zei

Knap gedaan zo'n negatieve split op dat parcours!

Bert zei

Sjiek zeg, je hebt goed gelopen;
jè hoe helop'n wé