1.5.07

Bavikhove en Knokke

Zondag voormiddag rond 9.30 uur aan mijn longrun begonnen. Weerom de laatste voor de marathon over drie weken in Luxemburg. Diezelfde voormiddag moest ik eigenlijk ook naar mijn schoonouders om een computerprobleempje op te lossen. Toch knap hé dat mensen van 75 nog leren googelen en surfen! Belofte maakt schuld, dus parcours in die richting uitgestippeld. Kwestie van het nuttige aan het aangename te koppelen.
Ik ben van Waregem over Sint Eloois-Vijve naar de Leie gelopen en heb die gevolgd tot in Harelbeke. Langs de rechterover teruggekeerd tot in Ooigem en koers gezet richting Bavikhove. Totaal 25 km.


Vandaag stond de10K van Knokke op het menu. Deze morgen vertrokken om ons nog in te schrijven: mijn dochter voor de kids run en ik voor de 10K. De inschrijving verliep heel vlot en we hadden dus nog tijd over om de Lippenslaan eens af te slenteren. Weet je dat dit vermoeiender is dan lopen? Over de middag de frigoboxtoerist uitgehangen en rond 13u30 mijn dochter begeleid naar de startvakken.

Om 15u ging het voor mezelf van start. Omgevingsvariabelen: zon, volle zon en brandende zon, veel volk, wind die was gaan liggen en water, veel water! En de bedeling ervan ging supervlot. Hoed af voor de organisatoren en dit over de ganse lijn: startvakken in orde en afgeschermd voor toeristen, tof parcours met nodige afwisseling, bevoorrading, finish, ....
Tijd: 48'30" en best tevreden en als afsluiter nen groten ijskreem van het Postje!


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi, lang weekend gehad dus .. eigenlijk lopen we straks een marathon met als lange duurlopen 1 training en 1 marathon .. meer moet dat niet zijn!

Dave Vervenne zei

Ik zat met de Letman in Frankrijk (verlengd weekendje). Proficiat Philip, schone tijd.

David aka Letman zei

Mooi gelopen. Sorry Philip, ik ben er niet uit geraakt, Luxemburg is dus no-go voor mij (teveel vanalles te doen ;-) )