20.5.07

Luxemburg marathon 19 Mei 2007.

Luxemburg marathon 19 Mei 2007, in één woord samengevat: FANTASTISCH !

Gisteren, zaterdag, vertrokken rond 10 uur richting Luxemburg. Eerst nog mijn zoontje bij mijn schoonouders gebracht. Onze dochter wou meegaan om haar papa aan te moedigen. Onderweg langs de snelweg iets gegeten zodat we rond 14u00 aan de "Cocque" waren. Een mega groot sportcomplex waar ik mijn nummer kon afhalen. Ze waren toen nog volop bezig aan de voorbereidingen: hekkens plaatsen, matten uitrollen, startzones afbakenen, enz.
De shuttlebus die ze hadden ingericht bracht ons daarna naar het stadscentrum. Daar kon ik al zien waar ik 's avonds zou lopen tussen km 16 en 18. Een ding was al zeker: het zou zeker geen vlak parcous worden.
Na een klein uurtje zijn we met de shuttle teruggereden naar de plaats van gebeuren. Me rustig klaargemaakt en ter hoogte van het startvak hebben we nog wat gerust in de graskant.
Om 18u ging het van start. Het weer was uitstekend: wat wolken, bijna geen wind en droog.
De halve marathon ging vlot. Bevoorrading was zeer goed georganiseerd en het parcours was mooi. Nog nooit eerder zo veel volk langs de kant zien staan als zaterdagavond. De aanmoediging was geweldig, de bandjes speelden er vrolijk op los.

21,1 km - bruto 2:08:21

Van 21,1 ging het naar de dertig. Het werd zwaarder en zwaarder, maar ik kon het tempo mooi aanhouden en vooral, ik kon constant blijven lopen.
De dertig voorbij, opnieuw een helling op. Wat verder opnieuw afdalen. We zijn km 34. Ik voel mijn bilspieren trekken. Ik kreeg schrik van krampen maar die bleven gelukkig uit. Mijn MP3 player aangezet, verstand op nul en blik op oneindig. En lopen maar. Na km 36 gaat het terug over de brug, een kilometerslange helling richting sportstadion. Het wordt zwaar, ik schakel voor de eerste keer over op wandelen. Op km 38 staat mijn fanclub. Zij kregen van mij mijn mp3 en kletsnatte pet. Nog 4 te gaan. Het moet lukken. Nog een laatste helling, terug naar beneden, het sportstadion binnen. Luide muziek, felle spotlights... 20 meter...... en ai, de kramp schiet in mijn linkerbeen. Niets te vroeg zou ik zeggen. Even op de tanden bijten en over die finish. Mijn tweede marathon: een zaaaaaaalig gevoel!


Marathon Luxemburg 2007: bruto 4:26:49 - chip time: 4:20:35
Verder nog dank aan alle supporters. Koen, ik vond het echt leuk je gezien te hebben. Alleen jammer dat je zelf niet kon meelopen.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

't Is waarschijnlijk niet zo'n grootse marathon als Berlijn ... maar 't is toch ook een prachtige wat sfeer betreft! Mooie prestatie zenne ... 'k heb je nog es gezien aan km. 17,5 (in het centrum)(en geroepen ook) ... maar je hoorde me niet in het stadslawaai ... die pintjes achteraf zullen voor een volgende keer zijn! Geniet van je prachtprestatie!!!

Anoniem zei

Mooie prestatie, in wat precies een erg leuke marathon lijkt te zijn ! Proficiat dus nogmaals,

Anoniem zei

Ja, 't was een toffe marathon. Ook om te volgen langs de kant, goeie sfeer & organisatie.En vooral, goe gelopen!!
@Koen: Wij, de fanclub, hebben Philip gezien in het startvak en aan km 9, 16, 24, 27,5, 38 en aan de finishlijn. 't was mooi!

David aka Letman zei

Nog eens proficiat, vond het jammer dat ik er niet bij was maar achteraf bekeken had het sowieso niet gelukt met die snotvalling van m'n snotneus gekregen ;-)
Ik kijk uit naar Berlijn!

Anoniem zei

Blijkbaar een leuke ervaring in Luxemburg. Prima tijd voor een niet evident parcours. Proficiat.

Dave Vervenne zei

Kort en bondig: een heel dikke proficiat Philip!