13.9.09

35 km na een week rust

De week rust zit er op en zodoende zijn we er zaterdag er opnieuw ingevlogen. Met de club 25 km afgelegd langs de Blaarmeersen en de Leie in Gent en omstreken. Een mooi en vrij vlak parcours. In het begin ging het vrij makkelijk. Op het einde toch even moeten doorbijten want mijn heupgewricht begon wat tegen te pruttelen. Begin van osteoporose? Ik hoor het menig lezer al denken: hij is ook niet meer van de jongste...

Vandaag 10 km à 85% op het programma. Na twee kilometer wou ik het voor bekeken houden. Het ging echt niet: mijn rechterheup deed alweer pijn. Mijn linkerbeen wou precies ook niet mee: beginnende kramp in de kuitspier, pijn aan mijn voetbeen. Het deed eigenlijk overal pijn.
Dan toch doorgezet en uiteindelijk mijn tweede adem gevonden om de resterende acht kilometer af te leggen.
Een verkwikkende douche en nen goeien biefstuk met friet hebben daarna veel goedgemaakt. Alleen mijn heup voel ik nog een beetje. Vanavond neem ik een feldene (vrij sterke ontstekingsremmer) en ga ik tijdig naar bed. Morgen is het een rustdag.
Het komt heus wel allemaal goed!

1 opmerking:

David aka Letman zei

Ik wil je niet desillusioneren maar je wordt wel degelijk ouder. Ik ook ;-)