8.3.10

Eerste van de drie dertigers

En ja, de eerste dertiger zit er op! Gezien de winterse toestanden die ze hadden voorspeld, had ik me niet ingeschreven bij de club. Ik wou het risico niet lopen om bij een glad (of besneeuwd) wegdek om acht uur 's morgens naar Affligem te rijden. Dus dan maar thuis een route van dertig kilometer uitgestippeld.

Ik ben rond tien uur 's morgens vertrokken richting Leie. Droog weer met af een toe een zonnetje die kwam piepen. Behalve de sterke wind waren het eigenlijk wel ideale loopomstandigheden. De eerste 25km gingen probleemloos binnen de opgelegde hartslagzones. Vanaf de 25ste kilometer heb ik het tempo moeten vertragen en de laatste twee had ik de wind echt tegen en was het zuiver op karakter lopen. Genieten was er toen niet meer bij :-)
Gisteren was er een herstelloopje van een tiental kilometer. Het ging probleemloos, alhoewel ik af en toe mijn heup toch weer voelde.

Volgende week doen we d'er nog twee kilometer bij: 32 kilometer!

Geen opmerkingen: