14.9.06

Nog anderhalve week

Ben nu in de laatste twee weken beland voor M-day. Tijdens deze twee weken is er vooral rust gepland. Ik moet ook toegeven dat ik er eigenlijk niet treurig om ben. De laatste weken zijn vrij zwaar geweest mede door de aanhoudende pijn in mijn knie.

Die knie... die blijft nog altijd voor showstopper spelen. Na een tiental kikometer begin ik lichte druk te voelen. Verder ga ik momenteel niet. Ik mag hem nu zeker niet meer belasten dan echt nodig. Toch zit er beterschap in. Twee weken geleden kon ik na tien kilometer geen stap meer zetten. Mijn medicatie (ontstekingsremmer) blijf ik voorlopig nog doornemen en ik ga ook nog elke dag naar de kinesitherapie. Ik hoop alleen maar dat mijn knie het volhoudt over anderhalve week.

Afgelopen zondag en gisterenavond twee maal een rustig herstelloopje gedaan van ongeveer een drie kwartier op de Finse piste. Snelheid lag rond de 9 km/u. Volgende zondag staat er nog een loopje van een uur op het programma in een iets stevigere tred. De laatste loop doe ik over een week op woensdag en de vrijdagochtend vertrek ik naar Berlijn.

Vrijdagnamiddag is het de bedoeling dat we de Berliner Vital-beurs bezoeken waar ik mijn rugnummer kan afhalen. Zaterdagnamiddag mag ik ginder alvast deelnemen aan een rustige loop van zes kilometer met aankomst op de fameuze "blauwe piste" van het Olympiastadion in Berlijn. En op zondag, dan gaat het om 09u pas echt van start!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Philippe,

Ondanks de knie-perikelen, heel veel succes in Berlijn toegewenst !
De BPA-ers van Eandis twijfelen er niet aan dat het een voltreffer wordt (kan ook niet anders na alle morele steun van onze kant). Hup hup hup!

KHU

Anoniem zei

"waar een wil is, ...."
Ik hoop dat je knieproblemen van de baan zijn. Soigneer je verder goed en blijf erin geloven!
We lezen volgende week wel hoe het je vergaan is.