9.6.06

Medische keuring

Gisteren was het zover. Ik zou eindelijk eens weten hoe het met mij is gesteld op het vlak van bloedsamenstelling, conditie, ademhaling, etc.
Hiervoor had ik een afspraak gemaakt met de sportdienst Mensana in Sijsele-Damme. Na een inleidend gesprek over mijn huidig traininsschema en mijn algemene anamnese (medische voorgeschiedenis) ging het richting labo voor een bloedafname. Hartslag begon nu al te stijgen :-)

Vervolgens onder de lunar-scanner waar een algemene analyse van mijn lichaamssamenstelling werd gemaakt: 3.350 kg botten, 16.7 kg vet (als een een hoop van bijna 17 kg zien liggen?) en de rest bestaat uit spierweefsel, water en organen. Voor diegenen die willen rekenen: totaatlgewicht was 82.5 kg.

Vooraleer aan de loopproef te beginnen, had ik een kwartier rust. Gemeten hartslag: 59 slagen/minuut. Geïnstalleerd op de loopband met electroden en zuurstofmasker ging het van start. Zes minuten warm lopen aan 7 km/u. Vervolgens telkens sessies van drie minuten waarbij ze de snelheid telkens opdrijven en voor elke versnelling het lactaatgehalte meten.

Resultaten waren bevredigend. Volgens de sportarts moet een eerste marathon mogelijk zijn eind september ! Aangepaste trainingsschema's worden me toegestuurd per post.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Kan je me es laten weten : hoelang op voorhand diende je te reserveren voor Mensana, wat kost het ongeveer, hoeveel tijd ben je er kwijt?

Philip Van Hove zei

@ Koen:
Ik heb pas vorige week naar Mensana gebeld. Er was net iemand weggevallen.
Wat het kost: heb ik niet gevraagd. De factuur wordt thuis gestuurd. Ik laat het nog weten.
Ik ben er rond 13u20 binnengekomen en was rond 16u terug buiten (met inbegrip van bloedafname).

Anoniem zei

Vetzakske !

Anoniem zei

Nu weet je waar je aan toe bent. Ikzelf kan pas op 4 september een inspanningstest doen.