20.8.06

tractus iliotibialis frictie syndroom

Wat een benaming voor wat pijn aan de knie. Tractus iliotibialis frictie syndroom of ook wel lopersknie genoemd heb ik vorige donderdag dus opgelopen. Op verschillende websites heb ik ook kunnen lezen dat je dit onder andere kan krijgen door het lopen op een afhellende weg.

Momenteel probeer ik tot driemaal daags een ice packing op mijn kniet te leggen gedurende minstens twintig minuten. Daarna inwrijven met Fastum-gel. Overdag loop ik ook met een steungevende knieband.


Verder heb ik mijn trainingsschema aangepast. Mijn volgende loop is pas op vrijdag gedurende een half uurtje. Laat ons hopen!

3 opmerkingen:

David aka Letman zei

F*cking shit man!! Ik hoop dat je snel verder kan.

Anoniem zei

Al een keer aan glucosamine gedacht? Doet echt wonderen. Moet u eens opzoeken met google. Hopen informatie, ik gebruik het ook op aanraden van collega-bloggers-lopers en dat is het enige 'pilletje' dat ik ooit genomen heb dat écht helpt. Het is geen medicijn, maar een voedingssupplement en het helpt al na een week of drie.

Philip Van Hove zei

@ Caroline: neem dit al geruime tijd als supplement en idd, het helpt zeker en vast. Toch bedankt voor de tip!