16.5.06

eerste communie

Vrijdag genoten van een dagje rust.. wat het lopen betreft dan toch. Had wel een heleboel andere dingen aan mijn hoofd. Mijn dochtertje deed zondag haar eerste communie. Had dit wel al geruime tijd ingecalculeerd in mijn trainingsschema. Vrijdag de nodige boodschappen gedaan en de tuin een grote beurt gegeven.

Mijn lange duurloop stond gepland op zaterdagmiddag. Ik had er wel voor gevreesd omdat slecht weer was voorspeld, maar al bij al heb ik toch kunnen lopen bij zo'n 24°C met flink wat zon.
Zoals gewoonlijk ben ik begonnen met mijn standaard parcours. Ik loop in het weekend graag door de industriezone van Waregem. Het is er dan uitermate rustig trainen: geen vrachtwagens, geen drukte en ook geen zondagsrijders. Na een 6-tal kilometer moet ik een drukke baan Waregem- Deerlijk over. Een ideaal moment om voor het rode licht wat te tanken en eventueel wat sokken goed te trekken. Na een kort intermezzo springt het licht op groen en kunnen we verder door de kleine baantjes tussen het weidelandschap voor de volgende vier kilometer.
Negen kilometer in totaal en terug thuis. Met de 20km van Brussel in het achterhoofd besloot ik om dit weekend nog een tweede rondje te lopen. Ik had het gevoel nog over voldoende reserve te beschikken en wou voor mezelf eens een kort testje doen. Resultaat: 18 kilometer in 1u45!

De 20km van Brussel zie ik nu wel zitten. Heb besloten om de komende twee weken nog wat snelheidstraining te doen op de joggingspiste aan het sportstadion van ZULTE- WAREGEM :-) (voor diegenen die het nog niet wisten: ze hebben gewonen in de bekerfinale !!!!)

Zondag: rustdag. Vat af! Uitgeteld! (letterlijk dan).

Geen opmerkingen: