10.5.06

met het nodige vuurwerk


Vandaag zag het er goed uit. Zonnetje , niet te warm en in vorm. Thuisgekomen, wat gedronken en gepaste kledij aangetrokken.
De eerste twintig minuten gingen goed: rustig tempo en opwarmen. Vervolgens startte ik aan het parcours tegen de wind in. Heb ooit die tip gekregen en moet zeggen het helpt. Je bent pas gestart, dus nog niet vermoeid en je kledij is nog droog (vooral de borst) dus je vermindert het risico op verkoudheden en/of andere longaandoeningen.

Na een vijftal kilometer werd ik getroffen door een echte spelbreker: de familie bliksem en gedonder probeerde me in te halen. De wind wakkerde sterk aan, de lucht werd donker en ik voelde af en toe de hagel op mijn hoofd.
Linea recta huiswaarts en ja hoor: ik kwam als eerste over de meet! De deur achter me dicht en plots viel de regen met bakken uit de lucht. Gedonder rond om rond! Heb al leukere dingen meegemaakt.

Morgen nieuwe poging! Ga ijsje eten!

2 opmerkingen:

David aka Letman zei

Hey Berliner marathon runningmate! Leuk dat je ook begonnen bent met een blog; nu kan ik je voorbereiding op Berlijn ook volgen.

Anoniem zei

Hoi,
welkom in het loop-bloggers-wereldje.
Ik wens je veel succes in je voorbereiding naar Berlijn toe.
En .. ergens ben ik een beetje jaloers dat jij die prachtige marathon loopt!!
Doe da goe!!